آموزش داستان نویسی نظام الدین مقدسی

ساخت وبلاگ
ویژگیهای یک نثر خوب و مناسب داستانی 1 - انتخاب صحیح و دقیق کلمات:در ادبیات تنها وسیله انتقال فکر واحساس کلمات هستند. نویسنده اگر شخصی مسلط بر زبان شد، در به کار گیری هر کلمه، ترکیب، تعبیر، تشبیه، حرف اضافه وحتی هر علامت نگارشی در متن خود منظور خاصی خواهد داشت. او به وسیله هر یک از این انتخابها می خواهد فکر و احساس یا تصویر خاصی را به خواننده اثرش منتقل کند. به تعبیر پیش کسوتها هر کلمه، بار عاطفی و احساسی خاصی دارد. به همین خاطر برای بیان هر حس تنها یک کلمه یا تعبیر وجود دارد و نویسنده باید همان را به کار بگیرد، نه کلمات مترادف آن را، تا بتواند حس مورد نظ آموزش داستان نویسی نظام الدین مقدسی ...
ما را در سایت آموزش داستان نویسی نظام الدین مقدسی دنبال می کنید

برچسب : داستان باحال,داستان بازی gta v,داستان بازی watch dogs,داستان بازی the last of us,داستان بازی assassins creed black flag,داستان باربی,داستان باب اسفنجی,داستان بازی assassins creed,داستان بالای, سال,داستان بازی call of duty ghosts, نویسنده : rep4a بازدید : 432 تاريخ : جمعه 19 شهريور 1395 ساعت: 4:25

الف- داستان فلسفی چگونه داستانی است؟ این نخستین و مهمترین پرسش است؛ که آیا داستان فلسفی، داستانی است که حول یک یا چند پرسش مهم فلسفی می‌چرخد؟ یا سرشار از واژه‌های قلمبه سلمبه است؟ داستانی که فلاسفه آنها را می‌نویسند؟ و یا داستانی‌هایی که فقط فلاسفه از آن سر درمی‌آورند؟ موضوع آن چیست؟ داستان‌هایی که موضوع آنها معنای زندگی و مرگ و ناامیدی است؟ داستانی است که به درد ما هم می‌خورد یا فقط به کار روشنفکرها می‌آید؟ داستان فلسفی را کجا می‌توان پیدا کرد؟ در رمان‌های جدید برای مخاطب عام یا لابلای کتاب‌های قطور و قدیمی؟ یک پاسخ ساده به این پرسش‌ها برگ آموزش داستان نویسی نظام الدین مقدسی ...
ما را در سایت آموزش داستان نویسی نظام الدین مقدسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : rep4a بازدید : 389 تاريخ : جمعه 19 شهريور 1395 ساعت: 4:25

.  1  در پاراگراف اول، کشمکش داستان را مشخص کنید. کشمکش همیشه از رویارویی دو نیروی ناسازگار یا ناهمپیوند حاصل می‌آید. مثلاً اگر کشمکش به اصطلاح «بیرونی» و بین دو شخصیت باشد، آن‌گاه کشمکش آن‌ها در واقع رویارویی یا ناسازگاری دو گفتمان است. گاهی هم کشمکش نشان‌دهنده‌ی تعارض دو پاره‌ی ناسازگار در روان یا ضمیر ناخودآگاه شخصیت اصلی داستان است. با برجسته کردن تضاد گفتمان‌های شخصیت‌ها یا دوپارگی روان شخصیت اصلی در پاراگراف اول داستان، حسی از اضطرار در خواننده به وجود می‌آورید و از همان ابتدا او را با خود همراه می‌کنید، زیرا خواننده به طور طبیعی می‌خ آموزش داستان نویسی نظام الدین مقدسی ...
ما را در سایت آموزش داستان نویسی نظام الدین مقدسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : rep4a بازدید : 387 تاريخ : جمعه 19 شهريور 1395 ساعت: 4:25

رمان پلیسی ممکن است داستانی بلند یا قصه‌ای کوتاه باشد و به هرحال زمانی واقعاَ یک رمان پلیسی خوانده می‌شود که شامل نکات زیر باشد:- جنایتی رخ دهد؛ احتمالاَ این جنایت به وسیلة یک یا چند شخص انجام گرفته باشد و سرآخر جنایت به وسیلة کارآگاهی حرفه‌ای یا آماتور کشف شود.   در بعضی از آثار کلاسیک مانند ادیپ شهریار یا فصلی از کتاب انئید ویرژیل آن‌جا که قصة کاکوس و هرکول نقل می‌گردد، کم‌وبیش برخی از عناصر تشکیل دهندة رمان پلیسی را باز می‌یابیم. دانیال وقتی سوزانا را از دست شیوخ قبیله نجات می‌دهد و کهنه معبد بعل را لو می‌دهد به تعبیری نقش یک بازپرس و کارآگاه آموزش داستان نویسی نظام الدین مقدسی ...
ما را در سایت آموزش داستان نویسی نظام الدین مقدسی دنبال می کنید

برچسب : رمان پلیسی,رمان پلیسی عاشقانه,رمان پلیسی عاشقانه جدید,رمان پلیسی ایرانی,رمان پلیسی عشقی ایرانی,رمان پلیسی جدید,رمان پلیسی وعاشقانه,رمان پلیسی جنایی,رمان پلیسی و هیجانی,رمان پلیسی و عشقی, نویسنده : rep4a بازدید : 366 تاريخ : جمعه 19 شهريور 1395 ساعت: 4:25